tisdag 1 februari 2011

Inte mycket nytt

Tänkte egentligen inte skriva något här idag eftersom jag är oinspirerad och det sista jag vill är att smitta av mig på er. Men, något bra: jag har sett i en väderleksrapport att helgen och så långt jag kunde se in i nästa vecka kommer bjuda på 10-13 grader varmt och sol (mer eller mindre) i Paris! Det är efterlängtat, kylan är så mycket kallare här än i Sverige.

Hade första skoldagen igår, inte mycket att säga om. Kämpar fortfarande med att få ihop schemat så just nu känns det inte så kul. På fredag blir det välkomstmöte för utbytesstudenterna så då får jag äntligen träffa dem också, verkar som att jag är ensam utbytesstudent på juridikkurserna.

För övrigt är det mycket klackar och designerväskor som pryder de franska flickorna på universitetet, kanske inte helt oväntat. I en av klasserna fanns dock en tjej som inte riktigt passade in bland de andra stilmässigt; med sneakers, luvtröja och en sliten tygpåse som väska. Jag tyckte det var uppfriskande med någon som inte följde normen, tills jag såg framsidan på tygpåsen: Marc by Marc Jacobs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar