söndag 30 januari 2011

Montmartre

Det blev en promenad till idag, fast med sällskap bestående av Serena, en kompis till henne och hans rumskompis. Vi gick till Montmartre och drack varm choklad på ett italienskt café, väldigt mysigt. Det var ingen vanlig varm O'boy utan verkligen varm choklad, som smält choklad. Efter chokladchocken tog vi oss uppför alla trappor till Sacré Coeur och gick ett varv i kyrkan. Den är verkligen fin men jag saknar det särskilda lugn som vanligtvis råder i en kyrka. Souvenirshopen och alla automater med souvenirmynt gör att det hela känns alldeles för kommersiellt. Synd på en så fin kyrka.
                                            Cafét som Amelie jobbar på








2 kommentarer:

  1. Vad kul att läsa! Du verkar ju ha det riktigt bra där nere. Jag har följt smhis väderprognoser tämligen aktivt på senaste och både paris och gent verkar få lite vår redan denna vecka :D Hur verkar skolan? Och vad ska du läsa för kurser? Vi hörs snart så hälsar vi på varann :) kramar

    SvaraRadera
  2. Ja vår blir inte helt fel! Har varit riktigt ruggigt de senaste dagarna. Det blir härligt för er att komma ner till, förhoppningsvis, värme. Skolan verkar ok, har inte fått ihop schemat än så det återstår att se ganska mycket. Kan bli rätt tufft kan jag tänka mig, som det ser ut nu läser jag bara juridikkurser och alla utom en på franska. Men jag har till nästa vecka på mig att ändra och så. Självklart ska vi hälsa på varann, längtar redan!:) kram

    SvaraRadera