söndag 13 februari 2011

Shopping och regn

Vad den här veckan har gått fort! Förutom skola har vi hunnit med att ha en trevlig middag här i lägenheten, vi som bor här och två gäster. Igår blev det marknaden igen, precis som förra lördagen, men den här gången med ett specifikt ärende. Är man på jakt efter ett par Converse är marknaden vid Porte de Clignancourt verkligen att rekommendera. Ett par av modellen utan skaft kostar 35 euro, men oftast ger de en ett "petit prix", så det vanliga är nog att man får dem för 30 euro. Jag införskaffade alltså två par, ett till min syster och ett till mig själv, för 60 euro.

Eftersom min väska gick sönder tidigare i veckan fick lördagens andra mission bli att hitta en ny. Tyvärr var det ingen annan som kände för en shoppingtur så jag fick ge mig ut på egna äventyr. Hade planer på att strosa runt i Marais men eftersom vädret inte visade sig från sin bästa sida fick det bli powershopping på Rue de Rivoli i ställlet. Det är en lång gata som bjuder på alla möjliga olika slags shoppingupplevelser, såväl dyrare butiker som alla kedjor. Själv har jag gjort ett antal inköp där, mer eller mindre lyckade, tillsammans med mina eviga följeslagare från Disneytiden, Emma och Lisa.
Kavaj från H&M
Igår imponerades jag dock inte av väskutbudet alls faktiskt och tappade fokus ganska snart. Resultatet blev en vit kavaj i stället, från H&M och till ett väldigt bra pris. Får nog bli att jag rotar fram någon gammal väska hemma i Trollhättan i stället och tar med mig tillbaks hit. Just det, har nog glömt att säga att det blir en tur hem till Sverige nästa vecka. Ska bli himla skönt efter de här första intensiva veckorna i Paris.

Igår kväll var planen att vi skulle till en klubb, men efter en förfest (i en lägenhet med utsikt över Eiffeltornet) som drog ut på tiden var det ingen som riktigt kände för det så mina sambos och jag väckte en taxichaufför som körde hem oss vid halv 4-snåret. En väldigt udda men lyckad kväll!

1 kommentar:

  1. Visst är det underligt hur man kan åka till ett helt annat land och när man ska gå och shoppa så hamnar man alltid på de gamla vanliga ställena - God Bless H&M :)

    SvaraRadera