fredag 25 februari 2011

Hoppsan, blogga var det ja...

Oj, glömde nästan bort det här med bloggen... Kom tillbaks till Paris i onsdags efter fyra dagar i Trollhättan. Även om jag inte har varit här så länge var det skönt att komma hem en sväng. Var bland annat på en mycket trevlig 25-årsfest på lördagen, bara det värt att åka hem för. Dessutom slank det allt ner en och annan semla under Sverigevistelsen, var ju lite rädd att jag skulle missa semlesäsongen men nu är jag nöjd.

Igår blev det förfest här i lägenheten och sen utgång. Vi gick till en cocktailbar som definitivt kommer få fler besök av mig. Varje kväll har de specialpris på en speciell drink och torsdagar är mojitonight. 3 euro för en finfin mojito. Har aldrig varit speciellt förtjust i mojitos men de här var riktigt goda. Så kul att se bartendern in action också, syntes att han verkligen la ner själ och hjärta i att få varje drink perfekt. Så den baren är ett hett tips, ligger lite undangömd bland alla andra barer vid Chatêlet men det är absolut värt att leta upp den för ett besök om man är i Paris. Tyvärr stängde den redan kl 24 men vi gick vidare till en annan bar en stund innan vi tog nattbussen hem.

Idag tar jag det lugnt och pluggar lite. Som tur är så står backhoppning på VM-schemat så då kan jag faktiskt få någonting gjort. Igår när jag kom hem efter ytterligare ett besök på banken var jag på lite dåligt humör, som vanligt när jag kommer därifrån, den här gången blev jag utskälld för att jag inte hade passet med mig. Ny kassörska, nya regler... Dessutom var jag irriterad för att jag visste att VM-sprinten snart skulle börja och jag inte skulle kunna titta eftersom jag var helt säker på att SVT inte hade rättigheter att sända VM via Play utanför Sverige. Men när jag kom innanför dörren hörde jag någon prata så jag stannade upp och lyssnade tills jag förstod att det var André Pops! Jag hade lämnat datorn på och sändningen hade startat, funkade hur bra som helst så nu kommer jag väl vara fast framför datorn i någon vecka framöver. Kanske hade varit bättre om det inte hade funkat...

Imorgon ska vi fira Serena som jag bor med, hon fyllde år nu i veckan, så då blir det förfest här och utgång igen. Förhoppningsvis ska vi till en klubb som jag har hört mycket positivt om. Återkommer med en utvärdering i så fall.

Nu ska jag fortsätta läsa om individualism och kollektivism i USA och Japan. Trevlig fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar