lördag 5 mars 2011

Stand up

Idag är det en bra dag. Solen skiner och jag började dagen med att promenera till bageriet och köpa färska baguetter till frukost. Ska snart ta en promenad och i eftermiddag/kväll ska jag träffa Therese som är i stan!

Igår var vi på stand up, mycket trevligt och lagom ansträngande fredagsnöje. Efteråt ville några av oss gå och ta något att dricka någonstans och vi hamnade på en jättekonstig bar. Det kändes som att vi var hemma hos någon för alla kände alla. En man spelade gitarr och sjöng och alla kunde låtarna så de dansade och sjöng med. Eftersom vi inte riktigt passade in där fick vi många nyfikna blickar och mannen med gitarr frågade var jag kom ifrån och när jag sa Sverige sa han "Jag talar lite svenska" och sen spelade han några låtar på engelska så att vi också kunde sjunga med. Själv var han från Algeriet och de flesta där inne hade nog liknande ursprung. Hur som helst var alla supertrevliga och glada så man rycktes verkligen med i stämningen och det blev en riktigt lyckad kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar