onsdag 16 mars 2011

Pluggpaus

Om det inte har varit det innan så är det i alla fall nu officiellt vår i Paris! Varmt, ca 16-18 grader, och dessutom kikar solen fram en hel del. Nu gick den i moln bara för att jag skrev det, men jag kunde i alla fall promenera omkring med solglasögon på utan att känna mig dum tidigare idag. Så himla passande dessutom att det i måndags damp ner en finfin vårjacka här hemma. Jag fick paket från världens bästa mamma och i det fanns bl.a en jacka som jag inte kunde hålla mig från att beställa när den sattes ner till halva priset för en dag bara. Eller jag och jag, min snälla syster fick agera mellanhand. Jag ville visa er jackan och allt annat som fanns i paketet men min kamera ville inte alls vara med. Men jackan ser ni här i alla fall. I övrigt var det lite svenskt godis, tuggummi och en korsordstidning i paketet. Nästa vecka blir det dock förhoppningsvis en annan form av shopping för då ska en kompis och jag vintageshoppa! Ser fram emot det så himla mycket, hon har hittat en jättestor bra vintagebutik.

Nu måste jag fortsätta plugga...Det är riktigt mycket nu men jag gillar verkligen att det finns så mycket roligt att se fram emot. Det gör det lite lättare att ta tag i alla måsten. Till exempel är det bara tre och en halv vecka kvar tills världens bästa gäng kommer hit! Underbart, plus att det dessutom är starten på ett två veckor långt påsklov. Innan dess har jag dock två presentationer, en inlämning och ett prov+ lite annat smått och gott så nu ska jag bara sätta igång kaffebryggaren och sen kör vi igång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar