måndag 7 mars 2011

Oljud

Jag tror jag blir galen! Den här mannen gör relativt regelbundna besök på vår gata och förgyller vår tillvaro med sin oerhörda musikaliska talang...NOT!

Han har en vagn med en CD-spelare eller liknande och en högtalare och så drar han på högsta volym så det ekar mellan husen. Tanken är att det ska vara komp till hans trumpetspel men han spelar knappt på trumpeten. En takt här och var bara, men det kanske är lika bra för det är inte vackert.

Apropå ingenting så är det modevecka i Paris just nu, men bara tills på onsdag. Irriterad på mig själv att jag inte kom ihåg det, var en av de första sakerna jag kollade upp när jag kom till Paris! Ville ju hänga utanför tälten vid Tuileries och spana på modefolket men nu kommer det nog inte hinnas med.

Ikväll laddar jag för morgondagens lektioner (8.30- 20.30) med middag hos en kompis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar