lördag 26 mars 2011

Joggingtur och havregrynsgröt

Ledsen för dåligt bloggande, det har varit medvetet dessutom. Har inte haft någon lust att skriva men ni har inte direkt missat något i alla fall. Förutom att vi har haft härligt nästan-sommarväder i Paris den här veckan!

I morse gav jag mig ut på en joggingtur, skulle hitta parken som jag vet ligger här i närheten. Lyckades med det så det blev några varv där inne tillsammans med alla andra hurtiga morgonjoggare. När jag kände mig färdig och skulle gå hem fick jag lite hybris och fick för mig att jag har bättre lokalsinne än vad jag faktiskt har så jag skulle ta en annan väg hem. Stort misstag! Jag har nog inte varit så vilse sen Mattisborgen... Inte särskilt otippat i och för sig eftersom jag aldrig har varit i det området förut, så jag får verkligen skylla mig själv. Men när jag väl hittade hem blev det en rejäl frukost med rågkusar, kaffe och havregrynsgröt med äppelmos så det blev en bra start på den här dagen ändå. Dock hände något med min rygg när jag sprang så jag måste nog försöka få den i rätt läge annars kommer jag få linka omkring som en gammal gumma idag.

I torsdags blev det äntligen ett besök i en second handaffär som jag har hört talas om, men det blev tyvärr inga inköp. Det fanns hur mycket som helst men det var alldeles för dyrt så det blir till att fortsätta leta bra second handaffärer.

Ikväll blir det nog förfest här, som vanligt, och sen utgång. Innan dess ska jag nog ta mig ut en liten sväng på stan tror jag i det fina vädret!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar