söndag 8 maj 2011

Lugn helg


Klänning från Free 'P' Star 





Det här har varit en lugn helg, antagligen välbehövligt. Igår blev det barbesök med trevligt folk men väldigt lugnt överlag. På förmiddagen åkte jag till Marais med siktet inställt framför allt på ett par second handaffärer. Blev, lite impulsartat, en klänning från Free 'P' Star. När jag köpte den hade jag fortfarande inte riktigt bestämt mig för om jag gillade den eller inte men nu har jag kommit fram till att jag gör det. Avgörandet kom när jag upptäckte att den har fickor i sidorna! Den måste ut och luftas snarast, lite för att den luktar lite unket men mest för att den är fin.
Har fortfarande inte fått ordning på inställningarna på min kamera förresten så därför är bilderna, främst den ovan, lite suddiga.

Idag ska jag nog börja skriva på ett arbete som ska lämnas in i stället för för att vi ska ha sluttenta i ett ämne. Känns bra att slippa tentahetsen. Sen är det hög tid att boka flygbiljett hem till Sverige också så det kanske också blir av idag. Inte lika varmt och soligt idag som igår så det blir nog att jag sitter i min nersuttna stol vid fönstret och pluggar. Igår satt jag med benen utsträckta genom fönstret och läste nya Vogue i ett par timmar och lyckades bränna smalbenen, men det är nog ingen risk idag. Nej, nu är det hög tid att ta sig an den här dagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar