onsdag 6 april 2011

Weekend i Belgien

Redan onsdag och på fredag kommer vännerna, längtar massor. Kommer bli en fin helg!

Förra helgen var också fin. Den spenderades som sagt i Belgien tillsammans med härliga vänner. Jag åkte buss till Gent på fredagen, tog knappt fyra timmar. På lördagen strosade vi omkring i Gent och njöt av det fina vädret. Verkligen en jättemysig stad med många gamla byggnader så det fanns mycket att se.
Borgen
Emma och Therese

Det hanns även med en del shopping när vi kände oss klara med sight seeingen. För min del blev det bland annat två kap från HM:s rea, en skjortklänning och ett par byxor. 
På kvällen gick vi till en restaurang och åt supergoda revbensspjäll med bakad potatis.
Revbensspjäll på Amadeus
Till det blev det en öl som uppvärmning på vår pubrunda som komma skulle. Första stoppet efter restaurangen blev ett ställe som har 250 ölsorter, mestadels belgiska.
Delirium
Allt som allt hann vi med fyra olika barer och ett ställe där vi köpte pommes frites. Sen började det regna och vi var trötta så vi gick hem och laddade för en söndag i Bryssel.

Vi tog tåget till Bryssel där vi på några timmar hann med lunch, sight seeing och våffla. Sen var det dags att runda av och jag tog bussen tillbaka till Paris. Inte helt utan problem dock eftersom det enda som visade var Eurolines-bussarna stannar var två halvt avskavda klistermärken som satt på varsin elstolpe. Solklart tyckte belgarna och dumförklarade mig. Hem kom jag i alla fall och det var väl huvudsaken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar