söndag 24 april 2011

Påsk

Nu är snart påsken slut för i år och därmed också mitt påsklov, känns lite motigt att börja skolan igen nästa vecka. Jag har haft familjen här över påsk och det har varit jättemysigt. Vi lyckades till och med få till en hyfsad påsklunch igår på påskaftonen. Till vår hjälp hade vi Affären som är en liten affär med helsvenskt sortiment. Eftersom det är ganska saftiga priser ransonerade vi lite men det blev i alla fall bland annat sill, köttbullar och rödbetssallad. Och påskmust så klart! 

Väska köpt på marknaden vid Porte de Clignancourt
Igår gjorde vi även ett besök på marknaden vid Porte de Clignancourt eftersom syster ville köpa nya Converse. Ett par ärtgröna blev det, mycket fina. Lillebror införskaffade också ett par, vita blev det för honom. Själv har jag varit på jakt efter en väska som rymmer dator och lagbok eftersom två stycken har gått sönder för mig hittills sen jag kom till Paris. Hade inte väntat mig att hitta någon på marknaden men när man minst anar det så... Lyckades pruta 5 euro så det får jag väl vara nöjd med. Äntligen ett alternativ till min, i och för sig underbara, ryggsäck från Fjällräven. Hur praktisk den än är så känns det ändå bra att ha ett lite chicare alternativ att ta till när man ska ut och vandra på gatorna i Paris. Allt som allt har det blivit två bra investeringar den här helgen. Den andra, förutom väskan, är ett par jeansshorts i lagom längd och med bra slitning, införskaffade på second handaffären Free'P'Star i Marais för 5 euro.                                        

En fin helg var det men nu är det bara att bita ihop och plugga på för nästa helg blir det mer besök och rejält Valborgsfirande!

                              

1 kommentar: