lördag 29 januari 2011

Champs-Élysées

Idag har det varit kyligt i Paris, nästan lika kallt som i vår lägenhet. Sitter med tre lager kläder, invirad i en filt, och fryser. Men det blir väl vår snart så jag ska inte klaga.

Eftermiddagen spenderade min italienska sambo och jag till största delen på Champs-Élysées, men vi hann också med en tur till området runt Lafayette. Vi gick dock inte in i gallerian utan siktade in oss på några andra affärer där det inte var lika mycket folk, men då fick min sambo, Serena, ändå stå i kö till kassan i ungefär 20 minuter inne på Mango.

På Champs-Élysées hann vi med att besöka en del affärer. Nu tänker ni kanske Louis Vuitton och Cartier med mera, men icke. På grund av någon form av dragningskraft (med största säkerhet vetenskapligt bevisad) hamnade vi på H&M. Det blev också en räd inne på Zara. Jag passade på att kika lite på de vårkläder som hade kommit in och det såg riktigt fint ut.

Mitt främsta syfte med dagens utflykt var att skaffa ett franskt sim-kort så nu kan jag även nås på ett franskt nummer.

I mataffären hörde jag två svenska damer beklaga sig över hur illa det luktar i franska mataffärer, "som att någon har spillt ut något på golvet och inte torkat upp det". Kan inte annat än hålla med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar