söndag 30 januari 2011

Promenad runt kvarteret

Tog mig en liten promenad runt kvarteret i förmiddags och blev förvånad. Jag trodde inte att fransmän motionerar (grov generalisering, jag vet) men jag mötte inte mindre än fem par söndagsjoggare och ett par söndagscyklister. Bara par dock. Undrar om det finns någon oskriven regel som säger att här ger man sig inte ut på en joggingtur ensam. Kanske bäst att jag tar med mig någon av mina sambos om jag ska ge mig ut, för att vara på den säkra sidan. Man vill ju inte att folk ska tro att man är turist.

Kvarteret var det ja.

                                          Gatan vi bor på

                                          Den lokala bistron




                                          Utsikten från ett av mina två fönster med fransk balkong

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar